Crazy Prices

Matters of general interest
Smiley
Pilot in Command
Pilot in Command

Re: Crazy Prices

Postby Smiley » Thu Dec 11, 2008 1:42 pm

Bennie Vorster wrote:Ok so talking aboute crazy Prices, Who knows where I can find a good secondhand 15 or 17 pitch prop for a 90 HP Yamaha outbord motor ? :roll:
En nou Bennie, bou jy n boot wat kan vlieg...? :lol: :lol:
Flying tha beast named "Wollie"
ZS-WGT

Springs 122.40
Duck Rogers
Toooooo Thousand
Toooooo Thousand

Postby Duck Rogers » Thu Dec 11, 2008 6:14 pm

Smiley wrote:
Bennie Vorster wrote:Ok so talking aboute crazy Prices, Who knows where I can find a good secondhand 15 or 17 pitch prop for a 90 HP Yamaha outbord motor ? :roll:
En nou Bennie, bou jy n boot wat kan vlieg...? :lol: :lol:
Nee, ek dink dis 'n aerrie wat kan float!
Airspeed, altitude, or brains....you always need at least two
Bennie Vorster
Toooooo Thousand
Toooooo Thousand

Postby Bennie Vorster » Fri Dec 12, 2008 7:05 am

Nee soos met alles in my lewe breek ek gewoonlik altyd eers my speelgoed met die eerste keer dat ek dit gebruik en herbou dit dan net om so 'n bietjie om onderfinding op te doen. :roll: :roll: :roll: Het 'n klip in die middel van die dam getref en een prop is in sy maai. Sien nie kaans om R5500.00 vir 'n prop te betaal nie. (**)
Growing old is far more dangerous than flying !!!
Bennie Vorster
083 277 5110
Smiley
Pilot in Command
Pilot in Command

Postby Smiley » Fri Dec 12, 2008 7:27 am

Bennie Vorster wrote:Nee soos met alles in my lewe breek ek gewoonlik altyd eers my speelgoed met die eerste keer dat ek dit gebruik en herbou dit dan net om so 'n bietjie om onderfinding op te doen. :roll: :roll: :roll: Het 'n klip in die middel van die dam getref en een prop is in sy maai. Sien nie kaans om R5500.00 vir 'n prop te betaal nie. (**)
Sjoe jy moet nie jou boot parte by n aviation winkel koop nie, ha ha :lol: :lol:

Ek dink daar's is maar n lekker mark-up op boot parte net soos met vliegtuig parte ##
Flying tha beast named "Wollie"
ZS-WGT

Springs 122.40
RV Sometime
Look I'm flying
Look I'm flying

Postby RV Sometime » Fri Dec 12, 2008 8:21 am

Bennie Vorster wrote:Nee soos met alles in my lewe breek ek gewoonlik altyd eers my speelgoed met die eerste keer dat ek dit gebruik en herbou dit dan net om so 'n bietjie om onderfinding op te doen. :roll: :roll: :roll: Het 'n klip in die middel van die dam getref en een prop is in sy maai. Sien nie kaans om R5500.00 vir 'n prop te betaal nie. (**)
Hi Bennie

I have a 14X17 which came off my Johnson 90. I do not know whether the splines are compatible, but I replaced it with a stainless prop after it was damaged slightly on one blade. The prop was repaired & used for a year before the new one was purchased. If it is compatible, you can have it with my compliments.
Bennie Vorster
Toooooo Thousand
Toooooo Thousand

Postby Bennie Vorster » Fri Dec 12, 2008 9:47 pm

RV Sometime wrote:
Hi Bennie

I have a 14X17 which came off my Johnson 90. I do not know whether the splines are compatible, but I replaced it with a stainless prop after it was damaged slightly on one blade. The prop was repaired & used for a year before the new one was purchased. If it is compatible, you can have it with my compliments.
vhpy WHAAW Thanks RV where can my courier pick it up. I'll just make sure if it will fit. :wink:
Growing old is far more dangerous than flying !!!
Bennie Vorster
083 277 5110